
DREIGT ER GEDOE TUSSEN UW MEDEWERKER EN DE ORGANISATIE?
Verschillen van inzicht kunnen uitgroeien tot conflicten of leiden tot langdurig verzuim. Vaak lopen verschillen van inzicht maandenlang door en kosten veel geld en energie. Verhoudingen kunnen verharden en de productiviteit kan in het geding komen.
Breng het werk van uw werknemer beter in balans:
» We focussen op wél mogelijk is
» In 3 weken duidelijk welke oplossingen haalbaar zijn.
» Oplossen ‘gedoe’ over werk, voorwaarden en verhoudingen
Wederzijds begrip doet wonderen
Als ervaren procesbegeleiders spreken we duidelijke taal. Ook als het moeilijk wordt. Zo zorgen we dat het gesprek tussen u en de werknemer weer op gang komt. We stimuleren het probleemoplossend vermogen van beide partijen en kijken hoe we in onderlinge afstemming de samenwerking kunnen verbeteren.
Voorkom zo onnodige kosten van verzuim en arbeidsconflicten

We inventariseren de knelpunten en mogelijke oplossingen in de 4A’s:
- Arbeidsomstandigheden
- Arbeidsinhoud
- Arbeidvoorwaarden
- Arbeidsverhoudingen.
Vervolgens kijken we of werknemer en organisatie deze knelpunten kunnen en willen oplossen. Zo doen we dat:
- Gesprek met uw werknemer
- Gesprek met de leidinggevende (en eventueel collega’s)
- Tussenrapportage met knelpunten en oplossingsrichtingen
- Driegesprek waarin knelpunten worden opgelost
- Gespreksverslag met concrete vervolgacties


Geld helder krijgen bespaart geld
In de praktijk maken we vaak mee dat er gedoe ontstaat tussen werknemer en werkgever. Door goed te luisteren zonder oordeel, slagen we er in de onderliggende oorzaken van een (dreigend) conflict boven tafel te krijgen. Soms is het dan mogelijk het knelpunt op te lossen met een relatief eenvoudige werkaanpassing.
Bijvoorbeeld door iemand die thuis mantelzorg verleent te ondersteunen met tijdelijk verlof of tijdelijke hulp in de huishouding. Of door voor iemand een andere werkplek te zoeken binnen de organisatie als de verhoudingen met directe collega’s onder spanning staan.
Uiteraard komt het ook voor dat partijen besluiten uit elkaar te gaan en waarbij werkgever zorgt voor begeleiding naar werk buiten de organisatie. Al deze oplossingen voorkomen onnodige hoge kosten die gepaard gaan met het disfunctioneren van een werknemer. Ook wordt hiermee onnodig verzuim verkopen.
Klanten aan het woord










